Tutorial: inspirational looks

11 Aug

tutorial-inspirational-looks-04

Pas schreef ik dit artikel over de looks die ik opgeslagen heb op mijn mobiel. In dat artikel heb ik beloofd om één van de looks na te maken. Daarom heb ik vandaag deze foto-tutorial voor jullie.

De look die ik na ga maken is deze:

wpid-E2fHLQOea8.jpg

Let wel op dat ik een look heb gemaakt die geïnspireerd is op deze look en ik dus niet exact dezelfde producten heb gebruikt, ik ga wel vertellen welke ik heb gebruikt maar om deze look na te maken hoef je dus niet per sé dezelfde producten te hebben. Als ze maar vergelijkbaar zijn. Ook is er grote kans dat de afbeelding hierboven bewerkt is en dat heb ik bij mijne niet gedaan.

tutorial-inspirational-looks-01

  1. Je ziet het niet maar ik heb hier wat oogschaduwbasis op mijn oog aangebracht zodat de oogschaduw beter blijft zitten
  2. Ik heb mijn binnenste ooghoek en wenkbrauwbot aangezet met een wit oogpotlood. Ik heb hiervoor het essence kajal pencil in de kleur no. 4 white
  3. ik heb de podloodlijnen wat milder en glanzender gemaakt door er met een witte, vloeibare highlighter overheen te gaan. Ik heb een highlighter uit de essence cristalliced collectie gebrukt, deze is helaas niet meer te koop.
  4. Als basis voor de gouden kleur heb ik de catrice made to stay longlasting eyeshadow in nr. 040 lord of the blings aangebracht op mijn oog. Ik heb deze, net als de highlighter met mijn vingers aangebracht.

tutorial-inspirational-looks-02

5. Ik heb de kleur ‘gift basket’ uit het sleek oh so special palette aangebracht over de creamy gouden oogschaduw met een essence eyeshadow brush.

6. Uit hetzelfde palette heb ik de kleur ‘ribbon’ aangebracht aan de buitenkant van mijn crease/arcadeboog. Dat is het diepste stuk van je hele ooglid net iets boven het bewegend ooglid. De kleur heb ik aangebracht met de essence smokey eyes brush en daarna geblend met een fluffy oogschaduwkwast van HEMA.

7. Ik heb de catrice gel eyeliner aangebracht met de essence eyeliner brush en er een grote wing mee gemaakt. Heb je moeite met het maken van een wing? Check dan dit artikel even!

8. Onder het oog heb ik, uit alweer hetzelfde palette, de kleur ‘glitz’aangebacht met de essence eyeshadow brush.

tutorial-inspirational-looks-039. Als laatste heb ik een likje mascara aangebracht om de look helemaal af te maken.

De look is erg geschikt voor een feestje. Zo heb ik hem gisteren gedragen naar de verjaardag van een vriendin. bedankt voor het lezen en i’ll see you next time!!

XX, Julia

Eén reactie to “Tutorial: inspirational looks”

  1. Eline 12/08/2013 bij 12:55 #

    Hele mooie look!

Geef een reactie

