Beach beauty

3 Aug

image

Heei, ik ben vandaag (op de dag dat dit online komt gisteren) lekker naar het strand geweest en hoewel ik het altijd heerlijk vind om naar het strand te gaan geeft het ook altijd wel wat beautyprobleempjes met zich mee. Vandaag dus een artikel over beauty aan het strand. De make-up die ik draag, hoe ik mijn huid en haar verzorg en een aantal tips.

Make-up
Ik doe het niet altijd omdat ik het veel te leuk vind om met make-up bezig te zijn maar naar het strand is het het prettigst om zo min mogelijk make up op te doen. Ik draag meestal een (waterproof)mascara, wenkbrauwpotlood of poeder, een beetje concealer als het nodig is en en lippenbalsem. Foundation op het stramd vind ik nooit handig omdat ik mijn gezicht dan niet meer kan insmeren met zonnebrandcreme.

image

Huid
In tijdschriften zie je altijd iets staan als: “scrub je benen met het zand van het strand, lekker budgetproof!” maar ik heb dat nooit begrepen. Ik vind het strandzand alleen maar vervelend, als het eenmaal op je huid zit krijg je het er pas weer af als je een douche neemt en die hebben ze meestal wel op het strand. Maar dan wel op zo’n plek dat je van de douches naar de verharde weg of het verharde pad alsnog zo’n eind door het zand moet lopen dat je alweer helemaal onder zit. Zo min mogelijk zand voor mij dus, ik scrub me liever even voordat ik naar het strand toe ga. Iedereen weet waarschijnlijk wel dat het goed is om je in te smeren met zonnebrandcreme maar ondanks dat je je goed insmeert droogt je huid toch uit. Daarom smeer ik me na mijn strandbezoekje graag in met een voedende bodylotion of aftersun voor heerlijk verzorgde, stralende, zongebruinde benen.

image

Haar
Mijn haar is de laatste tijd best hard gegroeid en is nu redelijk lang. Ik vind dat wel mooi en wil dat zo houden, daarom let ik de laatste tijd steeds meer op het goed verzorgen van mijn haar. Zo heben ze speciale zonnebeschermingsspray voor je haar, deze zorgt dat je haar minder snel uitdroogd en ja… ook minder snel blonder wordt maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg. Meestal borstel ik ’s ochtends mijn haar door, spray er wat beschermingsspray in en maak een staart, knot of vlecht. Ik neem de spray dan mee in mn tas zodat ik gedurende de dag af en toe even kan bijsprayen. Thuis onder mijn zout-en-zand-afspoeldouche doe ik dan altijd een lekker maskertje in mijn haar zodat het weer fris en fruitig is voor de volgende dag.

image

Extra tips
Toen ik vandaag weer vertrok van het srand zorgde ik dat al het zand overal weg was, dit was redelijk goed gelukt alleen je voeten zandvrij en droog tegelijk krijgen is onmogelijk. Ik deed dus vandaag,helemaal schoon en droog, mijn shortje aan en… ja hoor. Al het zand van mijn voeten kwam aan mijn shortje. Dus, ervaringstip van de dag: Draag een jurkje of redelijk wijd broekje om geschuur an zand in je shortje te voorkomen!

Ben je verbrand? Neem dan een komkommer en maak er een papje van in de blender samen met een beetje yoghurt. Of het lekker smaakt weet ik niet maar het is in ieder geval heerlijk verkoelend en verzorgend voor de verbrande plek. En nee, natuurlijk smeer ik me niet elke keer dat ik verbrand in met een komkommermengsel. Heel vaak heb ik ook gewoon geen tijd voor/zin in al dat gedoe maar als ik het dan toch eens doe is het wel heerlijk verfrisend.

Ben je nou naar een zwembad geweest waar gloor in zat en is je haar groen uitgeslagen? Tomatenketchup als haarmasker schijnt te helpen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd omdat ik nog nooit last heb gehad van een groene waas maar het valt te proberen.

Dit waren mijn beautytips voor een heerlijk dagje aan het strand. Alvast heel veel plezier als je binnenkort naar het strand gaat en hopelijk kun je wat van mijn tips gebruiken!

Xx Julia

Bron foto’s: weheartit

Geef een reactie

