Tutorial: winged eyeliner

28 Jul

tutorial-winged-liner-10

Ik draag graag eyeliner, je kunt er zoveel leuke dingen mee doen. En deze zomer is eyeliner helemaal in, yay! :-). Vandaag heb ik een tutorial om een standaard winged liner te maken. Enehh psstt… aan het eind heb ik ook nog een variatie met een goud tintje.

Om de eyeliner beter en mooier te laten zitten kun je er het beste oogschaduw onder dragen, als je daar niet van houd kun je ook een huidskleurige oogschaduw of matte poeder voor nemen.

tutorial-winged-liner-01

Ik draag hier geen oogschaduw omdat ik de eyeliner er na het foto’s maken weer af ging halen. Laten we snel beginnen met de eyeliner.

tutorial-winged-liner-02

Voor deze tutorial heb ik de catrice gel eyeliner (010 black jack with jack black) en de essence eyeliner brush gebruikt maar je kunt elke soort eyeliner gebruiken die je wilt. Tip: de catrice gel eyeliners gaan uit het assortiment en zijn nu dus te koop met 50% korting

tutorial-winged-liner-03

Ik begin altijd met een dun recht lijntje van het midden naar de buitenkant. Dit kan moeilijk zijn maar de enige manier om hier beter in te worden is oefenen, oefenen, oefenen. Helaas heb ik geen wondertip voor je.

tutorial-winged-liner-04tutorial-winged-liner-05

Dit is het begin van de wing. Je trekt een lijntje in het verlengde van de rand onder je oog. Hoe lang je dit lijntje maakt kun je zelf kiezen. Hoe langer de lijn hoe groter de wing.

tutorial-winged-liner-06

Nu verbind je het uiteinde van de omhooglopende lijn met het begin van de eerste lijn, probeer dit zo recht mogelijk te doen voor een strakke wing.

tutorial-winged-liner-07

Daarna kleur je het lege stukje in en als laatste trek je een lijntje van je binnenste ooghoek naar het midden. Dit doe ik altijd op het einde omdat er dan minder eyeliner aan je kwastje zit en je dus een dunner lijntje krijgt. In principe ben je nu klaar met je winged liner!

tutorial-winged-liner-08tutorial-winged-liner-09

Ik heb mijn winged liner nog een extra gouden tintje gegeven door mijn eyelinerkwastje in een creamy oogschaduw te dippen en een dun lijntje van het midden naar de punt van de wing te trekken met de gouden kleur. Ik heb de catrice made to stay longlasting eyeshadow (040, lord of the blings) gebruikt, die net als de eyeliner met 50% korting in de winkels ligt. Je kunt in plaats van goud natuurlijk ook een andere kleur kiezen en in plaats van creamy eyeliner kun je je kwastje een klein beetje nat maken en in een gewone oogschaduw dippen. Let er wel op dat je je kwastje eerst een beetje schoonmaakt zodat er geen zwart in een andere oogschaduw komt.

Dit is hoe ik mijn winged liner altijd maak. Ik hoop dat de foto-tutorial duidelijk genoeg was en als je vragen hebt kun je ze altijd stellen bij de comments.

XX, Julia

2 Reacties to “Tutorial: winged eyeliner”

  1. Eline 28/07/2013 bij 08:13 #

    Heel erg leuk gedaan!

  2. José 28/07/2013 bij 19:00 #

    Moooi Julia !

Geef een reactie

